Sauna / Masaż

SAUNA 

Zapraszamy od stycznia do korzystania z SAUNY FIŃSKIEJ

( 3 DO 5 OSOBOWEJ)

Z seansów można korzystać po wcześniejszej rezerwacji.

 

Sauna – coraz bardziej popularna w Polsce, zdobywająca rzesze sympatyków, może mieć zbawienne właściwości dla naszego ciała. Jak jej używać?

 Sauna to – w skrócie mówiąc – pomieszczenie, w którym panuje wysoka temperatura. Uściślając: miejsce to musi być szczelne, w środku znajduje się piec oraz drewniane ławy do siedzenia.

Są trzy rodzaje saun: fińska, łaźnia rzymska a także sauna solna. Każda ma inne właściwości.

 W saunie fińskiej temperatura osiąga nawet 120 stopni Celsjusza. Ławy umieszczone są na schodkach; im wyżej, tym goręcej. W saunie fińskiej panuje niewielka wilgotność powietrza.

Sauna ma zbawienny wpływ na nasz zmęczony organizm i zestresowany umysł.  Wchodząc do sauny trzeba pamiętać o robieniu krótkich przerw w kąpieli. Całkowity czas przebywania w saunie nie powinien przekraczać 30 minut dziennie, jednorazowo zaś możemy sobie pozwolić na maksymalnie 5-10 – minutowy pobyt w łaźni. Pod koniec kąpieli w saunie, warto polać kamyki w piecu szklanką wody. Saunę można też wzbogacić w aromatyczny zapach, dodając do wody olejek zapachowy.

 

Po wizycie w saunie należy wziąć prysznic. Zalecane jest puszczanie naprzemiennie ciepłego i zimnego strumienia wody, zaczynając od nóg. W trakcie prysznica masujemy także delikatnie ciało. Po kąpieli i wysuszeniu można wrócić do sauny     i powtórzyć cały zabieg od początku. Codzienny rytuał nie powinien jednak przekraczać trzech wejść do sauny.

 

Sauna ma zbawienny wpływ na nasz organizm, jednak niektórym osobom może zaszkodzić. Nie powinny z niej korzystać osoby przeziębione, mające problemy z nadciśnieniem, a także chorobami skóry, wrzodami, czy chorobami wenerycznymi. Kobiety nie powinny korzystać z sauny w trakcie ciąży oraz podczas miesiączki. 

 

 

 

Sauna to świetny sposób na poprawę kondycji dróg oddechowych, stanu skóry,      a przy okazji odprężający i przyjemny zabieg. Większość osób nie wie jednak jak korzystać z sauny parowej i zapomina o podstawowych zasadach, gwarantujących im bezpieczeństwo.

 

Sprawdź, o czym pamiętać, gdy korzystasz z sauny.

Krok 1: Przygotuj się

Bezpośrednio przed wybraniem się do sauny, nie należy spożywać posiłku, ale też nie można być głodnym. Nie pij alkoholu i nie przemęczaj się, intensywny wysiłek fizyczny jest niewskazany. Ściągnij wszystkie ozdoby i biżuterię, by nie poparzyły skóry.

Krok 2: Oczyść ciało

Zmyj z siebie wszystkie kosmetyki – zatykają one pory skórne, co utrudnia gruczołom potowym proces wydzielania. Weź chłodny prysznic.

Krok 3: Weź ręcznik i klapki

Jeżeli nie chcesz wejść do sauny w stroju kąpielowym, możesz owinąć się ręcznikiem. Korzystając z sauny publicznej pamiętaj o dwóch zasadach: zawsze siedź lub leż na ręczniku, by spływający z siebie pot nie wsiąkał w ławeczki i koniecznie miej na sobie klapki kąpielowe, by zapobiegać pojawianiu się grzybicy stóp.

Krok 4: Przyjmij wygodną pozycję

Po wejściu do sauny zajmij najniżej znajdująca się ławeczkę. Temperatura w saunie jest stopniowana, im wyżej, tym cieplej. Po kilku minutach, gdy organizm przyzwyczai się do temperatury, zajmij wyższe miejsce. Na ławeczce możesz siedzieć lub leżeć; ważne, by pozycja była wygodna i relaksowała cię.

Krok 5: Weź prysznic po wyjściu

Po pierwszej wizycie w saunie, która trwać powinna nie dłużej niż 20 minut, weź chłodny i ciepły (naprzemiennie) prysznic. Poprawi to twoje krążenie.

Krok 6: Wróć do sauny

Do sauny możesz wrócić jeszcze 2-3 razy. Pamiętaj, by kontrolować czas w środku i nie przesadzać – jeśli poczujesz się słabo, wyjdź i odpocznij.

Krok 7: Ustabilizuj organizm

Po zakończeniu wizyty weź ostatni prysznic – nie może być lodowaty, najlepiej zacznij od chłodnego i stopniowe zwiększaj temperaturę, by organizm uzyskał tę wyjściową.

Krok 8: Uzupełnij płyny

Korzystanie z sauny zakończ odpoczynkiem (przynajmniej kwadrans) i nawodnieniem organizmu (wodą lub sokami owocowymi).

 

Sauna i ćwiczenia na metabolizm

Ćwiczenia fizyczne zmieniają tkankę tłuszczową w mięśnie. Żeby jakiekolwiek procesy (np. oddychanie) mogły zachodzić w naszym organizmie, potrzebna jest energia. Jedynie tkanka tłuszczowa spala mało kalorii.Dlatego też, jeśli tkankę tłuszczową zamienimy na mięśniową, poprawi się tempo przemiany materii, a nasz organizm zacznie spalać więcej kalorii. Dzięki regularnym ćwiczeniom tkanka tłuszczowa jest spalana nawet wtedy, gdy już skończymy trening.
Pomocne będą zarówno ćwiczenia siłowe, jak i ćwiczenia aerobowe. Dzięki ćwiczeniom siłowym zbudujemy masę mięśniową, natomiast ćwiczenia aerobowe pomogą nam spalić zbędny tłuszczyk. Jeśli nie masz czasu chodzić na siłownię lub na aerobik, możesz dojeżdżać rowerem do pracy, wybrać się na trening z przyjaciółką (w ramach spotkania towarzyskiego) lub pójść na spacer z kijkami.
Zdrowotne właściwości sauny są znane wszystkim. Sauna nie tylko powoduje spadek wagi poprzez to, że ciało oddaje wodę, ale też wpływa na tempo przemiany materii. Korzystanie z sauny sprawia, że zmienia się tempo krążenia – organizm stara się chłodzić i produkuje więcej potu. To dodatkowy wysiłek, dlatego też potrzebuje więcej energii.

 

 

Zapraszamy!!!

Rezerwacji można dokonać osobiście w Klubie lub telefonicznie (502 201 731). 

Cennik: rezerwacja na seans jednogodzinny 30zł (minimum 2 osoby),

              klubowicze 20zł (od całej sauny)